ပန္းခ်ီေတာ္ ဆရာခ်ံဳ


ပန္းခ်ီေတာ္ ဆရာခ်ံဳ

 

ကုန္းေဘာင္ေခတ္မွာ ျမန္မာ့ ပန္းခ်ီပညာသည္ေတြဟာ အစုအစည္း တစ္ရပ္ အေနနဲ႕ ျမန္မာ့နန္းတြင္းကို ဝင္ေရာက္လာၿပီး နန္းတြင္း ဓေလ့ေတြကို မွတ္တမ္းတင္ ေရးဆြဲခဲ့ၾကရာက စလို႕ “ပန္းခ်ီေတာ္” ဆိုတဲ့ ေဝါဟာရဟာ စတင္ ေပၚေပါက္လာခဲ့ျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ပန္းခ်ီေတာ္ မ်ားထဲမွာ ဦးၾကာညြန္႕၊ ဆရာစာ နဲ႕ ဆရာခ်ံဳ တို႕ဟာ ထင္ရွားခဲ့ပါတယ္။

အဂၤလိပ္ – ျမန္မာ ဒုတိယ စစ္ပြဲ ျဖစ္ပြားၿပီးေနာက္ ၁၈၆၆ ခုနွစ္၊ ဇြန္လ ၁၈ ရက္ေန႕ ျမင္ကြန္းျမင္းခံုတုိင္ ညီေနာင္တုိ႕က မင္းတုန္းမင္းႀကီးကို ပုန္ကန္ျခားနားတဲ့ အေရး အခင္းေၾကာင့္ ရပ္သူရြာသားေတြ ဟိုေရႊ႕ဒီေျပာင္း ပုန္းေရွာင္ ေနရတဲ့ ကာလမွာ ေမာင္ခ်ံဳကို ဖြားျမင္ခဲ့ပါတယ္။ ခ်ံဳေတာ၊ ယာေတာ အတြင္းမွာ ပုန္းလွ်ိဳးရင္း ေမြးဖြားလာခဲ့ရတဲ့အတြက္ ပထမ အစမွာ ေမာင္ယာခ်ံဳ လို႕ အမည္ေပးခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ေမာင္စံခ်ံဳ၊ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ေမာင္ခ်ံဳ ဆိုၿပီး ျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။
ေမာင္ခ်ံဳဟာ ငယ္စဥ္ကတည္းက ပန္းခ်ီကို အားသန္ခဲ့ၿပီး အသက္ (၁၄) ႏွစ္သား အရြယ္မွာေတာ့ ပန္းခ်ီေတာ္ ဦးၾကာညြန္႕ရဲ႕သား ဆရာစာ ထံမွာ တပည့္ခံရင္းနဲ႕ ပန္းခ်ီပညာကို ေလ့လာခဲ့ပါတယ္။ မင္းတုန္းမင္းလက္ထက္မွာ အမႈထမ္းခဲ့တဲ့ ပန္းခ်ီေတာ္ ဦးၾကာညြန္႕ဟာ ခရစ္ ၁၈၇၈ ခုႏွစ္၊ သီေပါမင္း နန္းတက္အၿပီး ႏွစ္ႏွစ္ခန္႕ အၾကာမွာ ကြယ္လြန္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သီေပါမင္းက ဦးၾကာညြန္႕ရဲ႕သားျဖစ္သူ ဆရာစာကို ဆက္လက္ ခန္႕အပ္ခဲ့ပါတယ္။ ဆရာစာ မ်က္စိကြယ္ၿပီး အနားယူရတဲ့အခါမွာ ဆရာခ်ံဳ ပန္းခ်ီေတာ္အျဖစ္ ခန္႕အပ္ျခင္း ခံခဲ့ရပါတယ္။

 

 

ကႏုတ္၊ နာရီ၊ ကပီ၊ ကဇာ လို႕ ေခၚတဲ့ ေရွးရုိးျမန္မာပန္းခ်ီ ေလးမ်ိဳး ေလးစား ရွိရာမွာ ဂဇာလို႕ ေခၚတဲ့ ဆင္ရုပ္ ေရးနည္း ေရးဟန္ဟာ ေရွးျမန္မာ ပန္းခ်ီဆရာေတြ တစိုက္မတ္မတ္ ေလ့လာလိုက္စားခဲ့တဲ့ ေလ့က်င့္ခန္းတစ္မ်ိဳးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

တရုတ္နဲ႕ ဂ်ပန္ ပန္းခ်ီနယ္ပယ္မွာ ၁၄ ရာစု ေနာက္ပုိင္းကစၿပီး ထြန္းကားလာခဲ့တဲ့ အနီးအေဝး ေရးဆြဲနည္း စနစ္ကို ေရွးျမန္မာ ပန္းခ်ီ၊ ပန္းပု ဆရာႀကီးေတြက “နတ္ၾကည့္” ေရးနည္းလို႕ ေခၚေဝၚၾကၿပီး အဲ့ဒီ ေရးနည္းကို ၁၈ ရာစု ျမန္မာ ပန္းခ်ီေလာကမွာ ႀကိဳၾကားႀကိဳၾကား ေတြ႕ျမင္လာခဲ့ရပါတယ္။ ဒီလက္ရာေတြကို ပန္းခ်ီေတာ္ ဦးၾကာညြန္႕ရဲ႕ လက္ရာ ပုရပိုက္ ပန္းခ်ီေတြမွာ အမ်ားဆံုး ေတြ႕ျမင္ရၿပီး ဆရာစာ၊ ဆရာခ်ံဳ တို႕က ဆက္လက္ ႀကိဳးပမ္း ခဲ့ရာမွာ တစ္စတစ္စ ေအာင္ျမင္ခဲ့တယ္လို႕ ဆိုပါတယ္။

 

ျမန္မာ သကၠရာဇ္ ၁၂၄၇ ခုႏွစ္၊ တန္ေဆာင္မုန္းလဆုတ္ ၈ ရက္ေန႕ ပါေတာ္မူတဲ့ ေန႕ကို ဆရာခ်ံဳတစ္ေယာက္ မ်က္ဝါးထင္ထင္ ျမင္ခဲ့ရပါတယ္။ ဒီကာလမွာ ဆရာခ်ံဳဟာ ဟိုေျပာင္းဒီေျပာင္းနဲ႕ ေျပာင္းေရႊ႕ေနထိုင္ ခဲ့ရပါတယ္။ ဇနီးသည္လည္း ဆံုးခဲ့သလို၊ လူမမယ္ သားႏွစ္ေယာက္နဲ႕ သမီးႏွစ္ေယာက္ရဲ႕ ဝန္ကိုလည္း ခက္ခက္ခဲခဲ ထမ္းခဲ့ရပါတယ္။
အဂၤလိပ္ေတြက ဆရာခ်ံဳကို မသကၤာမႈနဲ႕ ေထာင္ (၃) လ ခ်ခဲ့ပါတယ္။ ဒီေနာက္မွာ ကာနယ္ဆေလဒင္ က ဆရာခ်ံဳရဲ႕ ပန္းခ်ီပညာကို ႏွစ္သက္တဲ့အတြက္ သူ႕ထံမွာ အမႈထမ္းဖို႕ ေခၚခဲ့ဖူးေပမယ့္လည္း ဆရာခ်ံဳဟာ တုိင္းတစ္ပါးတို႕ရဲ႕ လက္ေအာက္မွာ အမႈမထမ္းဘူး ဆိုတဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္နဲ႕ မလုပ္ခဲ့ပါဘူး။

 

သူ႕ကၽြန္ဘဝ ပါတကားဟု ေတြးေတာ သံုးသပ္ရင္း ဆရာခ်ံဳဟာ ေနာက္လာေနာက္သားမ်ား အမွတ္တရႏွင့္ ဇာတိမာန္ တက္စိမ့္ေသာငွာ အရွင္ႏွစ္ပါး ပါေတာ္မူပံုကို ေရးဆြဲခဲ့ပါတယ္။ လယ္ထြန္မဂၤလာ သဘင္ကိုလည္း ျပန္လည္ ေရးဆြဲခဲ့တယ္။ နန္းတြင္း မင္း၊ မွဴးမတ္တို႕ သြားလာ ေနထုိင္ခဲ့ၾကပံုေတြကိုလည္း ျခယ္မႈန္းခဲ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ ဝယ္မယ့္လူ မရွိ၊ ခ်ီးေျမႇာက္မယ့္လူ မရွိခဲ့။

 

ေနာက္ပိုင္း ဆရာခ်ံဳဟာ ပိတ္ေတြကို လက္မ ၂၀ ပတ္လည္အရြယ္ ပိုင္းျဖတ္လို႕ သစ္သားနဲ႕ ေဘာင္က်က္ ျပဳလုပ္ၿပီး ပံုတူရႈခင္း၊ နန္းၿမိဳ႕ရုိး ဘုရားပုထိုးနဲ႕ ဇာတ္နိပါတ္ေတြကို ေရးျခယ္ခဲ့ပါတယ္။ ပန္းခ်ီကား ႏွစ္ဆယ္ အစိတ္ေလာက္ စုမိတဲ့အခါ ဘုန္းႀကီးပ်ံ၊ ဘေတာ္ပ်ံ၊ မယ္ေတာ္ပ်ံ ပြဲေတြမွာ ခ်ိတ္ဆြဲၿပီး ျပသ ေရာင္းခ်ခဲ့တယ္။ ၁၉၈၀ ျပည့္ႏွစ္ေလာက္မွာ ဆရာခ်ံဳဟာ အဲ့ဒီလို တီထြင္ ျပသခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကို ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ပထမဆံုး ျပသတဲ့ ပန္းခ်ီျပပြဲလို႕ ဆိုႏိုင္မလားပဲ။

 

၁၉၁၁ ခုႏွစ္ ေနာက္ပိုင္းမွာ ဆရာခ်ံဳဟာ ရန္ကုန္ကို ေျပာင္းေရႊ႕ခဲ့ပါတယ္။ ဘုန္းႀကီးလမ္းနဲ႕ က်ံဳးႀကီး လမ္းေထာင့္က ႏွစ္ထပ္ ပ်ဥ္ေထာင္အိမ္ ေလးခန္းတြဲမွာ ငွားရမ္း ေနထိုင္ ခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒီေနာက္ပိုင္းမွာ က်ားသူေဌးနဲ႕ ေတြ႕ဆံုၿပီး ေနာက္မွာေတာ့ ေနေရး စားေရးအတြက္ ပူစရာ မလိုေတာ့ဘူးလို႕ သိရပါတယ္။

 

ဆရာခ်ံဳကား အသားလတ္လတ္၊ အရပ္ မနိမ့္မျမင့္ အလြန္ရည္မြန္၍ သိမ္ေမြ႕ပံုရသည္။ ေဆးေပါ့လိပ္ ႀကိဳက္သည္။ အဂၢိရိတ္ ဝါသနာထံုသည္။ သူ႕ေက်းဇူးကို သိတတ္သည္။ စည္းကမ္းႀကီးသည္။ ဘာသာေရးတြင္လည္း ကိုင္းရႈိင္းသည္။ ေရွးအခါက ေရာင္ေနာက္တြဲ ထံုးေလ့ရွိၿပီး ရန္ကုန္ေရာက္ခါမွ ကတံုးတံုးေၾကာင္း သိရသည္။
ပန္းခ်ီေရးဆြဲလွ်င္ သီခ်င္းကေလး တညည္းညည္းျဖင့္ ေရးဆြဲေလ့ ရွိသည္။ ပညာကို ဝွက္၍ မထားတတ္၊ မသိနားမလည္၍ တပည့္ခံလာလွ်င္ က်က်နန သင္ၾကားျပသေပးေလ့ ရွိသည္။ ေနမႈ၊ ထုိင္မႈ၊ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈတြင္ အလြန္ ျမန္မာဆန္သည္။ မႏၱေလးမွ ပန္းခ်ီဆရာ ဦးႀကီးထက္ ၁၁ ႏွစ္ခန္႕ ငယ္သည္။ ရန္ကုန္မွ ပန္းခ်ီဆရာ ဆရာျမစ္ထက္ ၁၂ ႏွစ္ခန္႕ ႀကီးသည္။

 

Download Book Here

 

ပန္းခ်ီေတာ္ ဆရာခ်ံဳ
ေရးသူ – ဦးမင္းႏိုင္

Comment Here

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s